Om Gizmo

Gizmo är en blandrashane född 31 oktober 2010. Planerna är att tävla i Rallylydnad, Agility och Lydnad. Här får ni läsa om våran vardag på Hundsportsgymnasiet på Forshagaakademin.

Hemsida?

Jag är riktigt sugen på att göra en hemsida istället för enbart en blogg. Hmm.

Vad hände sen?

 Idag är det två månader sedan gizmo kastrerades, och jag är såå nöjd med resultatet.
Han är avslappnad på promenader, han ska inte skvätta överallt och framför allt så har han inte nosen i backen 90 procent av tiden. Han har även fått en annan hållning och kroppsspråk, man ser att han inte är lika "dominant" längre. Han har även slutat att jucka på hanar, och han bryr sig inte om löptikar.

Men det jag älskar mest är att vi har fått en mycket bättre relation. Förut var jag frustrerad på honom när han var så fast med nosen i backen och jag inte kunde träna med honom, men på två månader har vi fått ett bättre samarbete än någonsin förut! Jag älskar min vapendragare, min favorit.


När ska det sluta regna?

Regnkläderan åker av och på hela dagarna känns det som och det är både vi två och fyrbenta trötta på!
 
Idag ska vi koncentrera oss på linförighet och fotpositionen som är lite svag i vissa lägen. Det händer ibland att Gizmo sätter sig väldigt snett, något som inte uppskattas så mycket hos mig, hehe..
Sen blir det nog kanske lite Rallylydnad också om vi orkar.
 
Nu ska jag slänga ihop lite lunch innan vi går ut ♥

Idag är en sån dag

Igår tog vi oss ut till Moa för träning och mys. Vi började med ett pass Rallylydnad, Moa går ju en utbildning till Rallyinstruktör och behövde projekthund, och lite hjälp skadar ju aldrig!
 
Hundarna lekte, vi blekte håret,kaninerna rymde och besökarna till LyckeBoa kom och gick hela tiden - så hundarna fick träna med störning.
Vi fick även för oss att raka ner Gizmo, hennes mamma hade nämligen köpt en ny trimmer som vi tyckte behövde provas. Det vart helt okej, mycket bättre än när jag klippt honom själv. Och Moa, mamma sa faktiskt senare igen att han var fin, så ingen skada skedd ;)
 
Idag har vi inte gjort ett smack. En promenad är vad Gizmo fått, men jag är inte så träningssugen i det här vädret direkt. Men Gizmo lider inte utav det, utan ligger i sin fåtölj och sover. Men ett klickerpass eller två ska vi nog få till.
 
 
 
 

Älskar, älskar inte

Jag njuter av att vara hemma i Hallsberg och umgås med min familj och underbara vänner. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtade hem. ♥ Men jag vill ändå inte tillbaka, än. Jag är inte färdig med Hallsberg, vi har en del att ta itu med, och jag har en känsla av att jag inte kommer vilja åka härirfån i höst.. 
 

Måndag 2 juli

Jag är inne på min tredje jobbvecka och nu vill jag bara vara ledig och ha lov ett tag, vilket jag kommer nästa vecka.
 
Träningen går framåt. Platsläggandet fungerar bättre och bättre för varje dag, och utöver det kör vi dom andra momenten och lite agility och rallylydnad. Det känns som att vi sitter fast i Agilityn, vi kan liksom inte göra så mycket här hemma utan riktiga hinder, men nästa vecka får vi förmodligen tillgång till BK så då blir det träning från morgon till kväll.
 
Nu ska jag stänga ner datorn för ett litet pass klicker, och sedan ska vi slänga oss i sängen och läsa.