Om Gizmo

Gizmo är en blandrashane född 31 oktober 2010. Planerna är att tävla i Rallylydnad, Agility och Lydnad. Här får ni läsa om våran vardag på Hundsportsgymnasiet på Forshagaakademin.

Midsommar

Jag har haft en så jäkla bra helg med helt underbara människor. Jag orkar inte förklara allt vi gjort och en del förtjänas att bli oskrivet.
Nu ska jag ta med mig Gizmo ut och träna eftersom att han varit hemma i ett par dagar med familjen, puss ♥
 
 

Jag kan glatt meddela er att..


Jag har blivit med mobil!
Jenny, i hate to see you sad, men det blev en Samsung Galaxy s2 ändå!
Den kommer förmodligen med posten på fredag så jag kommer inte få den förens på lördag när jag kommer hem, men jag överlever förhoppningsvis ett par dagar till.

Imorgon åker jag direkt hem till Susanne efter jobbet och stannar till lördag, så jag får vara utan Gizmo ett tag, inte så roligt men så är det.

Nu ska jag ta och gå ner till Skallerud med Gizmo ♥

Sommarjobb



Nu har jag avklarat dag två som fröken på förskolan Tranängen. Dagarna går rätt segt men jag ska nog överleva.


Telefonletandet går inte framåt direkt, jag är kluven i valet mellan en till iPhone eller en Samsung Galaxy s2 som mamma har. Jag måste köpa en innan torsdag, för då åker jag hem till Susanne hela helgen.

Det är inte mycket tid över för Gizmo just nu, men vi tar vara på den värdefulla tid som finns. Ikväll har vi kört lite lydnad på baksidan och nu ska vi snart träna lite igen.


Dödad av vargar

Jag förstår inte alls varför man går in ensam till en flock vargar. Deras rutin borde väl vara att man alltid är minst två stycken. Fast å andra sidan kanske det inte hade gjort någon skillnad. Tragiskt i alla fall…

Länk

Läste även om att en tjej blev biten i låret i april tidigare i år när hon var inne med vargarna. Hon var hundrädd och fick panik, därav blev hon biten. Väldigt konstigt att gå in till en flock med vargar om man är hundrädd, att personalen tillät det är också konstigt tycker jag.

Vi skulle ha åkt till Kolmorden med skolan i höst och fått gå in och 'klappa varg' som dom kallar det, men nu blir det ju förmodligen tyvärr inte så vilket jag tycker är väldigt synd.


Min fina vän ♥







Vi var hemma hos Moa ett par timmar förut och lekte och mös. Tenshi har verkligen blivit riktigt stor! Jag saknar dom redan, men vi träffas om ett par veckor igen, och då kommer vi hinna trötta ut varann rejält med tanke på att jag ska bo hos henne i tre veckor, eller vad säger du Moa? ;)♥

Nu ska jag snart hoppa i säng för imorgon är det min första jobbdag, och jag börjar redan klockan halv åtta, så jag borde verkligen sova nu.


Äppelmos

Kortfattat: Jag är singel och sökande. Min iPhone har gått sönder och jag är på jakt efter en ny telefon.

Vi har tränat ställande under gång idag, och det gick över förväntan! Han stannar så fint, dock vill han gärna flytta på sig när jag kommer tillbaka, han tycker att det är obehagligt när jag ska ställa mig bredvid honom alltså. Några tips på hur vi kan lösa detta?

Jag har varit barnvakt åt min lillebror hela kvällen, himla mysigt faktiskt. Dock har jag suttit livrädd framför en skräckfilm sedan 23.


Läskigt värre..


Våra mål 2012

  • Vi ska göra debut i Rallylydnad
  • Vi ska börja med Agility och förhoppningsvis kunna starta även där
  • Han ska ha ett bra fotgående
  • Han ska kunna alla moment i Rallylydnaden
  • Men framförallt så ska vi ha ytteliggare ett superbra år tillsammans ♥

    Jag kommer fylla på den här listan allteftersom vi utvecklas och nya intressen uppstår

  • Vi kämpar på



    Vi trotsar vädret och går ut och tränar. Vi ska nöta platsliggande (Gizmo tycker inte att det är sådär jätteroligt att ligga still..), momenten i Rallylydnad och även kanske lite slalom, får se vad han orkar.

    Vad ska ni ha för er idag? ♥