Om Gizmo

Gizmo är en blandrashane född 31 oktober 2010. Planerna är att tävla i Rallylydnad, Agility och Lydnad. Här får ni läsa om våran vardag på Hundsportsgymnasiet på Forshagaakademin.

Det här med belöning

Jag har alltid haft ovanan att belöna med vänster hand, det är liksom smidigast så. Detta har resulterat i att jag har en hund som har en fin linförighet när jag går med armen vid sidan, ibland hoppar han lite när han tycker att jag är seg med belöning, men stadgan blir bättre.
Jag har funderat fram och tillbaka på om vi ska fortsätta med att belöna från vänster eller börja från höger. Jag har även börjat med händerna bakom ryggen och klicka vid ögonkontakt vilket jag hoppas ska ge framsteg.
Fotpositionen har även börjat vackla, har jag inte godis i handen sitter han snett. Jag hoppas att detta bara är en period för jag blir snart galen.

Ikväll har Moa öppen rallyträning så dit ska vi. Vi har inte tränat rally på lääänge, men det känns ändå som att det kommer gå helt okej. Vi blir ett gäng så jag hoppas på mycket råd och synpunkter.

Imorgon ska jag åka in till Kumla BK och träna agility, får se om Moa har tid att följa med annars får jag åka själv.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback