Om Gizmo

Gizmo är en blandrashane född 31 oktober 2010. Planerna är att tävla i Rallylydnad, Agility och Lydnad. Här får ni läsa om våran vardag på Hundsportsgymnasiet på Forshagaakademin.

Det rullar på

Nu är det nästan två månader sedan jag skrev här sist, men nu börjar bloggsuget komma tillbaka ordentligt.
Jag sitter hemma i Hallsberg, det är första gången jag är hemma på 1,5 månader så det var väl på tiden.
 
Skolan går superbra, jag älskar livet i Forshaga.
Träningen rullar på även den. Senaste två veckorna har Gizmo insett grejen med Agility och det går så himla bra! Nu i veckan testade vi gungan första gången och vilken kille! Han reagerar inte på ljudet över huvud taget och redan efter tre korta pass med massor av godis kan han gå över den själv utan hjälp, och med massor utav självförtroende.
I lydnaden är det främst ställande, läggande, apportering och platsläggandet som tragglas fram och tilllbaka. Vi har även eget moment 1 i skolan så då valde jag dom momenten, jag klagar inte över lite extra träningstid. Vi ska vara startklara innan 2013 har jag tänkt.
 
Närmsta veckan kommer det bli snålt med inlägg då min mobil är på lagning men sen ska jag se till att komma igång ordentligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback