Om Gizmo

Gizmo är en blandrashane född 31 oktober 2010. Planerna är att tävla i Rallylydnad, Agility och Lydnad. Här får ni läsa om våran vardag på Hundsportsgymnasiet på Forshagaakademin.

Massage utbildning

Torsdag och fredag har vi haft helgdagar med massage i skolan. Annika Falkenberg har varit och lärt oss grunderna, nu kan vi massera våra egna hundar. Vi fick lära oss allt från dom olika handgreppen till var som händer i kroppen.

Hon kände och klämde på Gizmo och när hon kom till ryggen konstaterade hon det jag vetat sen Gizmo ramlade ur sängen när han var valp - något är fel. Han har skräp och slaggprodukter i kotorna i länden och en väldigt stor muskelknut som förmodligen suttit där sedan han var 15 veckor. Veterinärer har sagt att det inte är någon fara, vilket jag velat lita på men inte varit helt övertygad.
Jag ska massera honom regelbundet för att det ska mjukna upp så jag hoppas på det bästa.

I onsdags var vi i skogen och körde uppletande på individuella. Jag var sur och inte alls på humör så det vart väl inte så lyckat.. Gizmo fick ett av sina ryck och sprang, och sprang och sen sprang han lite mer. Efteråt sa Janne att han nog aldrig sett en hund med så mycket livsglädje förut, hoppas att det var positivt haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback